Czym jest księga identyfikacji wizualnej?

Księga identyfikacji wizualnej to nowoczesne rozwiązanie, które na bieżąco wspomaga firmy w systematycznym dążeniu do uspójnienia swojego wizerunku nawet w obliczu wielokanałowego podejścia do komunikacji z klientem. Na jakiej zasadzie tworzy się księgę identyfikacji wizualnej i jakie elementy powinny wejść w jej skład?

Spójność wizerunku firmy na każdej płaszczyźnie – księga identyfikacji wizualnej to rozwiązanie skrojone na miarę

W jaki sposób zwiększyć rozpoznawalność naszej marki, zarówno w internecie, jak i w tradycyjnych – stacjonarnych modelach marketingowych? To pytania, które zadaje sobie coraz więcej przedsiębiorców poszukujących przewagi konkurencyjnej tam, gdzie na pierwszy rzut oka ciężko ją dostrzec.

Stworzenie standardów, związanych z prawidłowym użytkowaniem loga, celowym wykorzystaniem konkretnych barw i umiejętnym żonglowaniem przygotowanymi zestawami motywów brandowych może zdziałać cuda – wiedzą o tym firmy, które już teraz odniosły na rynku sukces. Jak jednak sprawić, by wszystkie te elementy tworzyły jedną, spójną i dobrze zorganizowaną całość? Za to odpowiada księga identyfikacji wizualnej – zbiór zasad i reguł, zgodnie z którymi wykorzystywane są wszystkie elementy brandingu firmy.

Dlaczego konsekwencja w brandingu firmy ma takie znaczenie?

O tym, dlaczego branding ma w dzisiejszych czasach znaczenie, można pisać wiele. Przedsiębiorstwa konkurują ze sobą na wielu płaszczyznach – ceny, jakości usług, jakości produktu czy specyfiki produktu dostosowanej do konkretnego grona klientów. To jednak, co bardzo często decyduje o wyborze konsumenta to nie twarde dane a emocje – te pozytywne i negatywne. Spójny, konsekwentnie stosowany branding w długim okresie zakorzeni w naszych obecnych, jak i potencjalnych klientach emocje, które pozwolą skojarzyć dane barwy, logo, uniform pracownika, czy melodie z naszymi produktami. Spośród wielu tych samych produktów, klient wybierze ten, który pozornie zna. A skąd może go znać? Źródłem takiej decyzji może być identyfikacja wizualna, której klient był nieświadomym odbiorcom.

A zatem branding w długim terminie pozwoli na zwiększenie sprzedaży, wzrost rozpoznawalności marki i zdecydowany wzrost zaufania. By jednak korzystać z dziesiątek, a w przypadku dużych firm nawet i setek elementów brandingowych, konieczne okaże się stworzenie rzetelnego i prostego w odbiorze repozytorium. Za to właśnie odpowiada księga identyfikacji wizualnej.

Co składa się na kompletną księgę identyfikacji wizualnej?

Pełna księga identyfikacji wizualnej to kompleksowy zbiór wszelkich zasad i elementów, które mogą okazać się potrzebne teraz i w przyszłości w celu zachowania pełnej spójności przy wszelkich procesach związanych z reklamą, marketingiem, PR, kontaktem z mediami, klientami i wszystkimi innymi interakcjami z podmiotami niezwiązanymi z naszą marką.

Podstawowe elementy identyfikacji, które muszą zostać opisane w księdze to charakterystyka logo, kolorystyka związana z naszą firmą, typografia oraz motywy przewodnie, jeśli takie występują. Ponadto ważne, by w księdze identyfikacji wizualnej nie zabrakło informacji o:

  • zasadach związanych z nazewnictwem marki i produktów;
  • materiałach reklamowych i marketingowych;
  • materiałach niezbędnych w mediach cyfrowych;
  • materiałach informacyjnych;
  • zasadach związanych z brandingiem na wszelkiego rodzaju oficjalnych pismach;
  • regułach brandingu na opakowaniach, środkach transportu, ubiorach i innych aktywach;
  • gadżetach firmowych.

Zawarcie tych wszystkich danych w księdze identyfikacji wizualnej zapewni odpowiednie narzędzie do tego, by w spójny i konsekwentny sposób dbać o promocje naszej marki w każdym aspekcie. 

  • Powiązane tematy

    Dlaczego ważne jest, by rozliczyć PIT za 2024 w swoim mieście?

    Artykuł sponsorowany. Każdego roku przy składaniu rocznego zeznania podatkowej możemy podjąć decyzję, która ma bezpośredni wpływ na nasze lokalne otoczenie. Warto wiedzieć, że część podatku dochodowego (PIT) nie trafia bezpośrednio…

    Jak sprzedać obligacje przed terminem wykupu – czy się opłaca?

    Obligacje to jeden z najczęściej wybieranych instrumentów przez inwestorów szukających stabilności i regularnych dochodów. Jednak rzeczywistość rynkowa bywa zmienna – mogą pojawić się niespodziewane wydatki, atrakcyjniejsze możliwości inwestycyjne lub zmiany…

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Nie przegap

    Co ze skierowaniem NFZ w tym roku?

      Co ze skierowaniem NFZ w tym roku?

      Dlaczego ważne jest, by rozliczyć PIT za 2024 w swoim mieście?

        Dlaczego ważne jest, by rozliczyć PIT za 2024 w swoim mieście?

        Jak sprzedać obligacje przed terminem wykupu – czy się opłaca?

          Jak sprzedać obligacje przed terminem wykupu – czy się opłaca?

          Tłumacz przysięgły języka angielskiego – klucz do profesjonalnych przekładów

            Tłumacz przysięgły języka angielskiego – klucz do profesjonalnych przekładów

            Tonsillektomia metodą BiZact: Nowoczesny sposób na efektywne usunięcie migdałków

              Tonsillektomia metodą BiZact: Nowoczesny sposób na efektywne usunięcie migdałków

              Po kataklizmie: odbudowa systemu wodnego w trudnym terenie

                Po kataklizmie: odbudowa systemu wodnego w trudnym terenie