Artykuł partnera.
Jeszcze do niedawna przychodnie i wszelkiego rodzaju gabinety lekarskie kojarzyły się z długimi kolejkami i koniecznością osobistego zarejestrowania wizyty. Czasy te powoli odchodzą w niepamięć, gdyż przychodnie coraz częściej sięgają po profesjonalne oprogramowanie, które nie tylko automatyzuje pracę recepcji, ale również pozwala efektywniej wykorzystywać czas pracy lekarzy. Jak wybrać właściwe oprogramowanie medyczne?
Automatyzacja procesów w przychodni medycznej
Choć przychodniom daleko do dużych przedsiębiorstw, które opierają swoje funkcjonowanie na złożonych procesach i procedurach, nie da się zaprzeczyć, że i w przychodni wiele zadań jest powtarzalnych i tym samym możliwych do automatyzacji. Mowa przede wszystkim o procesie rejestracji wizyt, utrzymywaniu kartotek pacjentów czy zarządzaniu czasem zatrudnionych specjalistów.
W zadaniach tych skutecznie pomóc może nowoczesne oprogramowanie medyczna dla przychodni. Nie tylko umożliwi pacjentom samodzielne rejestrowanie wizyt, ale też wyśle z wyprzedzeniem przypomnienie o umówionym terminie. Poinformuje też, jak ewentualnie odwołać zaplanowaną wizytę. Dzięki temu recepcja zostanie uwolniona od najbardziej czasochłonnych zadań, a czas pracy lekarzy zostanie wykorzystany w bardziej efektywny sposób – odwołaną z wyprzedzeniem wizytą łatwiej zarządzić.
Oprogramowanie medyczne dla przychodni – podstawowe funkcje
Moduł wspierający samodzielną rejestracją wizyt to podstawowa choć nie jedyna funkcja nowoczesnych systemów dla szpitali i przychodni. Wspomnieć warto również o portalu pacjenta, dostępności elektronicznej kartoteki czy dokumentacji medycznej, integracji z systemem eWUŚ, rozliczeniami NFZ czy portalem znanylekarz.pl, a także dedykowanych modułach, dostosowanych do charakteru świadczonych usług (np. gabinet stomatologiczny).
Nowoczesna aplikacja pomoże również skuteczniej zarządzać obiektem – ułatwi raportowanie, zarządzanie czasem pracowników, planowanie grafików pracy czy rozliczenia z pracownikami.
Jak wybrać oprogramowanie dla placówek medycznych?
Wybór oprogramowania warto rozpocząć od dokładnego zbadania potrzeb i zidentyfikowania problemów, z którymi mierzy się jednostka. Jeśli problem stanowi rejestracja wizyt, zarządzanie personelem czy efektywne administrowanie obiektem, skoncentrujmy się na tych produktach, które oferują szerokie możliwości właśnie w tych obszarach. Warto zwrócić również uwagę na niezawodność działania, intuicyjną obsługę oraz możliwość rozbudowy o dodatkowe moduły, jeśli w przyszłości zajdzie taka potrzeba.