Dress code to zbiór zasad, których należy przestrzegać w danej sytuacji lub miejscu. Biznesowy dress code jest specjalnym rodzajem sposobu ubierania się, który obowiązuje na spotkaniach o charakterze biznesowym. W sieci można znaleźć wiele poradników o tym, jak przestrzegać biznesowego dress code’u, ale czego unikać, by nie popełnić modowego faux-pas?
Styl biznesowy – czym się charakteryzuje?
Styl biznesowy, jak sama nazwa wskazuje, znajduje zastosowanie podczas różnego rodzaju biznesowych spotkań i eventów. Jego cechą charakterystyczną jest unikanie krzykliwych barw i stawianie na kolory, które łatwo się ze sobą łączą. Co za tym idzie, w stylizacjach biznesowych królują biele, szarości, czerń i granat. Dodatkowo, barwy te można połączyć z delikatnymi, pastelowymi kolorami, które ożywią nieco strój.
Panowie z reguły zakładają garnitury, a kobiety stawiają na garsonki, damskie garnitury lub stylizacje ze spódnicami czy eleganckimi spodniami. Uwaga: nie każdy element garderoby, który spełnia powyższe kryteria, będzie odpowiednim wyborem!
Dlaczego zachowanie reguł biznesowego dress code’u ma tak duże znaczenie?
Odpowiedni, dopasowany do sytuacji strój biznesowy ma kluczowe znaczenie dla tego, jak postrzegają nas inne osoby. Jeśli jesteśmy ubrani stosownie do okazji, bez nadmiaru krzykliwych dodatków czy przykuwających uwagę elementów garderoby – w oczach partnerów biznesowych stajemy się zdecydowanie bardziej wiarygodni, a przy tym profesjonalni.
Choć teoretycznie podczas biznesowych eventów to właśnie rozmowy o ewentualnych transakcjach powinny być najistotniejsze, to nie mniejszą wagę należy przywiązać do odpowiedniego doboru stroju. W końcu nawet najlepiej przygotowany biznesplan, prezentowany przez osobę w źle dobranej stylizacji, nie spotka się z dobrym przyjęciem ewentualnych partnerów biznesowych!
Stylizacje na spotkanie biznesowe – czego unikać?
Wyżej opisane zasady tworzenia stylizacji biznesowych nie oznaczają oczywiście, że mamy pełną dowolność, jeśli chodzi o dobór stroju. Należy unikać:
- zbyt wyzywających stylizacji – tworząc stylizacje na spotkania biznesowe, lepiej jest odpuścić sobie elementy garderoby, które mogłyby być uznane za wulgarne, nawet jeśli spełniają powyższe wymagania. Lepiej jest zatem zrezygnować z głębokich dekoltów, mini sukienek oraz spódnic czy prześwitujących materiałów,
- obcisłego (lub za małego!) stroju – nawet jeśli strój nie jest wyzywający, musi być dopasowany pod względem rozmiaru. Koszula, która pasowała 10 kg temu czy spodnie, w których ledwie dopinamy guzik wpływają negatywnie na odbiór osoby, która je nosi,
- nieporządnego wyglądu – nieuporządkowana fryzura, widoczne odrosty, zaniedbane paznokcie czy nieprzyjemny zapach – wszystkie te czynniki wpływają negatywnie na całą stylizację biznesową. Warto zadbać nie tylko o odzież, ale również o siebie!
Wiedząc, czego unikać przy tworzeniu biznesowych stylizacji, możemy zdecydowanie łatwiej poradzić sobie z uzyskaniem odpowiedniego looku. Warto pamiętać, że profesjonalna prezencja wpływa korzystnie na to, jak postrzegają nas inni, a co za tym idzie – może tworzyć nowe, biznesowe możliwości!