Smartphone

Komu przyda się specjalista od social media?

Mimo dynamicznego rozwoju mediów społecznościowych, wielu przedsiębiorców zdaje się nie dostrzegać ich potencjału dla własnej firmy. Każda agencja social media zatrudnia specjalistów, którzy na bieżąco śledzą trendy w social media. To bardzo przydatna wiedza, dzięki której można skutecznie promować swój biznes w wirtualnym świecie.

Klient w sieci

Przybywa aktywnych użytkowników mediów społecznościowych. Statystyczny internauta poświęca już ponad 3 godziny na przeglądanie zawartości sieci. To cała masa potencjalnych klientów, o których uwagę warto powalczyć. Za najchętniej korzystających z Internetu uważa się osoby pomiędzy 18 – 35 rokiem życia. Mimo, że bardzo młodzi internauci nie uchodzą za szczególnie majętnych, ich reagowanie na internetowe nowinki to doskonały pomysł na promocję. Chętnie udostępniają coś, co ich zdaniem jest godne uwagi. Osoby młode to wartościowa siła nabywcza. Wie o tym każda agencja social media, dlatego wiele kampanii jest dedykowanych właśnie tej kategorii wiekowej.

Walka o grupę docelową

Liczby użytkowników sieci jasno pokazują, że tam, gdzie są klienci, muszą być również produkty. Media społecznościowe mają ogromny potencjał dla biznesu, zwłaszcza sklepów internetowych. Jeśli przedsiębiorcy wydaje się, że wystarczy stworzyć profil na popularnym portalu, na którym będzie się publikować informacje o kodach rabatowych. O tym, czy dobrze jest wejść w interakcję z klientami warto popytać w agencji social media. Specjaliści wiedzą, że obecnie liczy się bardzo precyzyjne targetowanie postów sponsorowanych, adresowanych do konkretnej grupy docelowej. Skuteczne jest także stosowanie wielu formatów, które pomagają określić, jaki jest odzew wysyłanej informacji. Nie da się tego zrobić bez odpowiednich kwalifikacji, czasu i śledzenia ruchu w sieci, co jest zadaniem specjalistów od social media.

Nowoczesna obsługa klienta

Czym się zajmuje specjalista od social media i czemu warto w niego zainwestować? Prowadzi konta społecznościowe, odpowiada na wiele pytań, rozwiązuje problemy. Musi dodatkowo animować społeczność, budować relacje. To nie jest praca dorywcza, tylko totalne zaangażowanie w stronę, która ma być bardziej zauważalna przez algorytmy Facebooka. Są one nieubłagane nawet dla największych graczy, którzy nie promują swoich postów. Takie działanie wiąże się z dodatkowymi wydatkami, ale warto je potraktować jako inwestycję. Zwłaszcza, że możliwości reklamowe i koszt konwersji dobrze zoptymalizowanej kampanii reklamowej nie zawsze musi być wysoki. Fachowa pomoc przydaje się przydaje się zarówno małym firmom, jak i większym podmiotom. Można pokusić się o stałą współpracę z agencją social media lub czasową, która również przyniesie wymierne korzyści.

Agencja social media może otrzymać od zleceniodawcy konkretne wytyczne, w jakich mediach społecznościowych prowadzić kampanie. Warto określić także, do kogo mają być adresowane publikowane treści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *