Sprzedwanie suplementów diety i witamin

Jak zacząć sprzedawać suplementy diety i witaminy pod marką własną?

Sprzedaż suplementów diety i witamin pod marką własną jest stale rozwijającym się trendem w całej Europie. Konsumenci przekonali się, że tego typu produkty cechuje dobra jakości w korzystnych cenach. Aż 35% młodych ludzi w Polsce (w wieku 18-40 lat) sięga po produkty marek własnych. Od czego zacząć sprzedaż suplementów diety i witamin? Sprawdźmy, jakie wymagania trzeba spełnić i czy warto stosować model biznesowy private label?

Sprzedaż suplementów diety i witamin – wymagania prawne

Przepisy prawne regulujące sprzedaż suplementów diety i witamin, nie są jednolite w całej UE. Co więcej stale trwają prace legislacyjne nad nowymi aspektami handlu produktami spożywczymi (do których zaliczają się też suplementy diety), dlatego warto na bieżąco śledzić pojawianie się nowych ustaw.

Jakie są wymogi formalne względem sprzedaży suplementów diety i witamin obowiązują w Polsce? Przed rozpoczęciem handlu tego typu produktami należy:

  • powiadomić Główny Inspektorat Sanitarny (GIS) przed wprowadzeniem nowego produktu spożywczego specjalnego przeznaczenia lub wzbogaconego o witaminy i składniki mineralne – nasz produkt musi spełniać wymagania ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dn. 9 października 2007 r. w sprawie składu oraz oznakowania suplementów diety,
  • złożyć wniosek o wpis do rejestru zakładów (albo wpis o zatwierdzenie zakładu) podlegających nadzorowi Sanepidu.

Wniosek do GIS najwygodniej składać w formie online przez stronę https://powiadomienia.gis.gov.pl/esp lub dostarczyć osobiście wydrukowany formularz do Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

Private label, czyli od czego zacząć sprzedaż suplementów diety i witamin

Handel suplementami diety i witaminami, to biznes, który rozwija się w naszym kraju dynamicznie (tempo wzrostu to ok. 8% rocznie). Polacy coraz chętniej robią zakupy online, dlatego myśląc o nowym biznesie, trzeba też przygotować się na założenie e-sklepu i prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych. Z kolei decydując się na założenie sklepu stacjonarnego, powinniśmy zbadać rynek i poznać potrzeby klientów oraz zadbać o dobrą lokalizację.

Private label to sposób na wytwarzanie produktów pod marką własną w firmie outsourcingowej. Zleceniodawca ma prawo do nazwy, wizerunku, produktu i metody jego wytwarzania, natomiast za cały proces produkcji odpowiada zewnętrzne przedsiębiorstwo. Produkowanie towaru pod marką własną przynosi oszczędności oraz jest bezpiecznym sposobem na wyprodukowanie nowego towaru.

Sprzedaż suplementów diety pod własną marką jest korzystna, szczególnie kiedy:

  • nie posiadamy własnego zaplecza technologicznego umożliwiającego produkcję towaru,
  • potrzebujemy pomocy ekspertów przy opracowaniu receptury produktu,
  • chcemy rozwinąć linię już istniejącego suplementu diety,
  • interesuje nas optymalizacja kosztów produkcji (firmy outsourcingowe często są w stanie wynegocjować lepsze ceny surowców i opakowań).

Z rozwiązań jakie daje private label, często korzystają młodzi przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają swoją działalność gospodarczą. Ich pomysły na nowe produkty są wspólnie opracowywane przez ekspertów, którzy proponują najkorzystniejsze rozwiązania. Pod marką własną często produkowane są również towary dużych przedsiębiorstw, które nie chcę inwestować we własne hale produkcyjne.

Kompleksowe usługi zewnętrznych firm produkcyjnych

Jedną z największych zalet zewnętrznych firm produkcyjnych jest całościowe podejście do procesu wytwarzania nowych produktów – od pomocy w opracowaniu receptury, poprzez kontrolę jakości i próby technologiczne, aż po produkcje, opakowanie i konfekcjonowanie towaru. W tym czasie właściciel marki własnej może zająć się marketingiem i wprowadzaniem produktu na rynek.

Warto zwrócić uwagę na przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w produkcji suplementów diety i witamin, takie jak firma Tantus, prowadząca swoją działalność już od 15 lat. Doświadczenie i kontakty biznesowe tego zakładu produkcyjnego pozwalają uzyskać korzystne ceny najwyższej jakości składników suplementów diety i opakowań. Eksperci z firmy Tantus pomogą zaprojektować zarówno skład, jak i wygląd nowego produktu – zgodnie z wizją zleceniodawcy i w dogodnym dla niego terminie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *