Łączenie elementów w całość

Jak integruje system CRM?

Systemów CRM na rynku jest dość sporo  dedykowane są do różnych sektorów organizacji – przede wszystkim firm – by działały spójnie. W ten sposób mechanizmy zarządcze doskonale ułatwiają pracę, a także stwarzają doskonałą okazję do przepływu informacji. Oczywiście z poziomu pracownika, managera czy prezesa system będzie ma zupełnie inne zadania i będzie potrzebować odmiennych danych, ale w praktyce wszystkie te elementy składają się na niezwykle spójną i konsekwentną całość. W ten sposób można zarządzać danymi o klientach w sposób efektywny. A to przekłada się realnie na pieniądze.

  1. System CRM – integracja z innymi aplikacjami
  2. Przykłady integracji
  3. Co jest najważniejsze?

System CRM – integracja z innymi aplikacjami

Choć System CRM jest popularny i w wielu różnych firmach wykorzystywany, to jego postaci oraz poszczególne elementy mogą się różnić. Najważniejszą zaletą staje się uproszczenie stałych i powtarzalnych czynności w taki sposób, by różni użytkownicy systemu mieli dostęp do konkretnych danych. Temu właśnie służą różnego rodzaju integracje. We współpracy z klientem działy przygotowują na przykład faktury, umowy, zamówienia, inne tworzą formularze czy też bazy danych kontaktowych. Porządkowanie wszystkich wprowadzonych elementów pozwala je w pewien sposób skatalogować, by z różnych stron mieć dostęp do szeregu zebranych informacji, a to pozwala je filtrować, wyszukiwać, edytować czy też grupować. Oczywiście sam charakter działań zależy jest od potrzeb i specyfiki firmy, a także koncepcji pracy, ale system CRM zintegrowany z innymi programami w firmie wydaje się obecnie jednym z podstawowych narzędzi zarządzania.

Przykłady integracji

System CRM to swoista biblioteka formularzy, które można elastycznie modyfikować tak, by były jak najlepiej dopasowane do wymagań konkretnych użytkowników. To oni najlepiej wiedzą, jakie dane ułatwią im pracę, choć, by je znaleźć, trzeba niejednokrtonie sięgnąć także do zosobów zewnętrznych. Wśród tych najbardziej popularnych są na przykład:

  1. Integracja z klientami poczty elektronicznej (np. Outlook, Thunderbird …)
  2. Integracja z urządzeniami mobilnymi (np. dla urządzeń opartych o środowiska iOS oraz Android)
  3. Integracja z bramkami SMS (np. SerwerSMS.pl)
  4. Integracja z centralami telefonicznymi (np. Platan, Slican, Panasonic …)
  5. Integracja z systemami sprzedażowymi (np. Sage Symfonia, Comarch Optima, Asseco WAPRO ERP, Insert Subiekt GT …)

Co jest najważniejsze?

Teoretycznie możemy powiedzieć, że wszystko, ale kluczem jest elastyczność przepływów informacji i możliwość modyfikowania formularzy i prezentowanch danych. Podstawowym modułem są kontrahenci, który zawiera podstawowe dane klientów takie jak nazwa firmy, adres, telefon, NIP, branża, imię i nazwisko opiekuna firmy, notatki i uwagi, wartość sprzedaży z ostatniego roku. Niezwykle ważne będą również wszelkie osoby kontaktowe, z którymi prowadzone są rozmowy handlowe. To oczywiście imię, nazwisko, stanowisko w firmie (ta jest opisana w module kontrahenci), numer telefonu, mail przedstawiciela. Warto również wyszczególnić moduły opisujące potencjalnych klientów. To pozwala budować strategię marki na przyszłość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *