Kiedy nie wiesz, co robić ze swoją marką i pragniesz ją wypromować „na już”, prawdopodobnie pomyślisz o współpracy z… no właśnie, z kim? Do głowy przychodzi agencja reklamowa, ale też dom mediowy. Wiele osób traktuje te dwa pojęcia zamiennie, jakby chodziło o te same usługi. A przecież nie chodzi. Czym zajmuje się dom mediowy?
Czym jest dom mediowy?
Reklamowanie się w social mediach to łatwizna – poradzi sobie z tym każdy. Czy dobrze? To już zupełnie inna kwestia. Nie zmienia to jednak faktu, iż w tej chwili jest to jedna z najbardziej popularnych form reklamy. Jeśli sobie z nią nie radzisz, możesz poprosić o pomoc agencję reklamową, która specjalizuje się w kampaniach na Facebooku czy TikToku. A co, gdy chcesz wyjść poza social media? Wtedy prosisz o pomoc dom mediowy. Te firmy zajmują się planowaniem i kupowaniem na przykład powierzchni reklamowych, ale też czasu antenowego. Można więc powiedzieć, że dom mediowy będzie pomocny w momencie, w którym chcesz reklamować się w tradycyjnych mediach masowych, takich jak radio, telewizja i gazeta oraz oczywiście przestrzeń miejska. Dom mediowy zajmie się wszystkim, by zdjąć z Ciebie ciężar kupowania powierzchni reklamowej.
Na czym polega praca domu mediowego?
Niech Ci się nie wydaje, że dom mediowy zajmuje się wyłącznie kupowaniem powierzchni reklamowej. To oczywiście niezwykle ważny element waszej współpracy, choć nie jedyny. Dom mediowy, podobnie jak agencje reklamowe, odpowiada za wsparcie w opracowaniu strategii niezbędnej do dotarcia do grupy docelowej Twojej firmy. Pomaga zatem w dostosowaniu komunikatu do ludzi, do których chcesz dotrzeć. Strategia ma umożliwić Ci przebicie się przez natłok informacji ze swoim przekazem i dotarcie do potencjalnych klientów. To rozwiązanie kompleksowe, które sprawia, że nie musisz robić zbyt wiele, by osiągnąć oczekiwany efekt. Dodatkowo dom mediowy zapewnia zoptymalizowanie kosztów kampanii reklamowych.
Dom mediowy czy agencja reklamowa? Oto jest pytanie. Wiele zależy od tego, czego naprawdę potrzebujesz. Jeśli szukasz holistycznych rozwiązań, musisz szukać właśnie domu mediowego.