Każdy, kto sprzedaje w internecie prędzej czy później musi spotkać się z tym skrótem. SEO – dlaczego jest tak ważne w sprzedaży online? Czym są usługi SEO w marketingu? Jak się za nie zabrać i jak zrobić to z głową? Co zyska Twój sklep, korzystając z działań SEO? Wyjaśnimy też, kim jest specjalista SEO i dlaczego warto z nim współpracować.
SEO, czyli Search Engine Optimization
SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli innymi słowy optymalizacja pod wyszukiwarkę. Możesz kojarzyć również określenie “pozycjonowanie”, co możemy w pewnym sensie traktować dla ułatwienia jako synonim SEO.
SEO dotyczy działań związanych z ruchem organicznym w internecie. To oznacza, że nie wiąże się z płatną reklamą, a działaniami mającymi na celu zwiększenie naturalnego ruchu w Twojej witrynie.
Działania specjalisty SEO dzielą się na prace on-page i off-page. A jakie dokładnie obowiązki wykonuje ekspert od pozycjonowania?
- Audyt strony pod kątem SEO.
- Analiza konkurencji.
- Optymalizacja zaplecza technicznego i struktury strony.
- Zbudowanie profilu linków zewnętrznych.
- Dobranie bazy słów kluczowych dla witryny.
- Optymalizacja treści: tych już istniejących i zlecanie stworzenia kolejnych.
- Ciągła kontrola efektów.
Działania SEO są złożone i składają się na nie różnorodne procesy. Niezbędne są także narzędzia pozwalające monitorować prace. Dlatego warto zlecić prace pozycjonerskie specjalistom. Redseo.pl to agencja interaktywna oferująca pełen zakres działań związanych z promocją w internecie.
Korzyści z działań SEO dla sklepów internetowych
Działania SEO są obok kampanii Google Ads najchętniej wybieranymi przez sklepy internetowe sposobami promocji.
SEO to powolny, ale skuteczny proces wzmacniający widoczność Twojej firmy w sieci. Dzięki dobrze skonstruowanej strategii SEO po pewnym czasie pozycjonowana strona będzie wspinać się na najwyższe miejsca w wyszukiwaniach Google.
Pozyskanie szerokiego i przemyślanego banku linków zewnętrznych pozytywnie wpływa na widoczność strony. Dobrze ulokowane linki prowadzące ze zweryfikowanych źródeł są bardzo potrzebne.
Dobranie fraz kluczowych, czyli tak zwanych keywords, pozwala na utrzymanie stabilnej pozycji strony i jej poszczególnych podstron.
Stale kontrolowany i poszerzany content o wysokiej jakości sprawia, że strona ma silną pozycję w wyszukiwarce. Umieszczanie treści tekstowych na stronie to na przykład:
- regularne prowadzenie bloga firmowego (który z jednej strony buduje autorytet eksperta, ale również promuje ofertę)
- oraz cykliczne dodawanie nowych produktów do sklepu online. Dodanie nowego towaru wiąże się ze stworzeniem opisu produktu lub kategorii, które również podlegają zasadom SEO i są wykorzystywane przez pozycjonera.
SEO pozwala na uzyskanie naturalnego ruchu w witrynie bez przeznaczania budżetu za kliknięcie, jak to ma miejsce w przypadku reklam płatnych.
Marketing internetowy ma wiele rozgałęzień, a SEO jako jedno z nich jest świetną inwestycją dla Twojej firmy. Skorzystaj z profesjonalnych usług agencji i specjalisty SEO, żeby obserwować, jak widoczność Twojego sklepu rośnie w siłę.