Produkty wchodzące w skład diety low carb

Dieta low carb – zasady, jakich należy się trzymać?

Dieta low carb należy do planu żywieniowego opartego na zwiększonej ilości tłuszczu i białka, a ograniczającej ilość węglowodanów. Zasada jedz tłuszcz – spalając tłuszcz, jest tutaj jasna i czytelna, jak sama dieta. Diety niskowęglowodanowe są aktualnie najchętniej wybierane. Faktycznie można przy nich w sposób spektakularny schudnąć. Sprawdź jakich zasad należy się trzymać oraz jakie produkty można jeść.

Na czym opiera się dieta low carb?

Produkty, jakie powinno się spożywać, w bardzo krótkim czasie jest się w stanie opanować, a należą do nich głównie:

  • mięso;
  • jaja;
  • nabiał, a w nim ser mascarpone, śmietana, twaróg, sery pleśniowe, jogurty greckie;
  • ryby, powinno się wybierać tłuste, takie jak: makrela, halibut, pstrąg czy łosoś;
  • awokado;
  • tłuszcze (smalec, masło klarowane);
  • warzywa nisko-skrobiowe, między innymi pomidory, cukinia, brokuły, papryka, sałata, rzodkiewka, marchewka surowa;
  • nasiona i orzechy;
  • kiełki brokuła i rzodkiewki;
  • oleje (z awokado, kokosowe, lniany i oliwa z oliwek);
  • owoce o niskim IMG (indeksie glikemicznym) jak truskawki, maliny, arbuza, awokado, kokosa, cytryny, grejpfruty.

Dieta low carb dopuszcza także węglowodany złożone, takie jak kasze i ryże oraz rośliny strączkowe.

Dieta low carb w cukrzycy

Dieta niskowęglowodanowa to sposób odżywiania redukujący węglowodany. Okazuje się, że znakomicie sprawdza się przy wszystkich typach cukrzycy (oprócz cukrzycy ciążowej), obniżając poziom glukozy we krwi oraz pomagając zrzucić zbędne kilogramy. Nawet jeśli na początku diety trudno jest sobie poradzić z przygotowaniem odpowiednich posiłków, nie warto się poddawać. Zawsze można znaleźć inne wyjście, na przykład kupując gotową już dietę w Light Catering. Taka dieta to przyjemność, każdego dnia otrzymuje się świeże posiłki odpowiednio zbilansowane. Nie ma potrzeby przygotowywania ich ani robienia zakupów. Dieta low carb stanowi idealny element zdrowego stylu życia nie tylko wśród osób z cukrzycą.

Jakie uzyskuje się efekty przy zastosowaniu diety low carb?

Badania naukowe wykazały, że stosowanie diety low carb wpływa pozytywnie w wielu aspektach, warto choćby wymienić:

  • poprawniejszy poziom cholesterolu;
  • utratę masy ciała;
  • niższe ciśnienie krwi;
  • sprawniejszy i jaśniej myślący umysł;
  • niższy poziom cukru we krwi;
  • poprawę wyglądu włosów, paznokci i skóry;
  • podniesioną witalność.

Zastosowanie się do zasad w diecie low carb może przynieść wymierne korzyści, jednakże, zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie diety, przedyskutuj to z lekarzem lub z dietetykiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.